LÅT MIG PRÄNTA NER YTTERLIGARE ETT PAR STAVELSER



Monsieur le Blogg!

Idag känner jag mindre svettig, kanske på grund av att jag inte ligger i sängen med ett par raggsockar på fötterna eller för att min kroppstemperatur plötsligt sjunkt ett par grader, de må va osagt.

I skolan tidigare bland allt pladder kom det upp vad vi gjort som värst när vi blivit arga. Malin hade kastat en kruka i golvet visade sig och jag kom på att jag tagit tag i kragen på en t-shirt och slitit itu den i vredesmod! Men väl här hemma kommer jag faktiskt på att jag inte för alltför längesedan rev sönder en bok när de pubertala hormonerna kom i obalans i våras. Lugnt och  metodiskt satt jag på golvet i mitt rum och rev ur sida efter sida och räfsljudet bildade en sällan så skön melodi i raseriet ska ni veta. Jag är övertygad om att det var nödvändigt och boken var för övrigt under all kritik, ska fan ha med mig en bok i väskan så att jag ständigt kan ta ut min labila personlighet på den, how clever?

Annars har de väl inte hänt så mycket magic i Mr ESS liv idag heller. Men kanske hos Miss Borgland. Då jag som vanligt lade ner Guds välsignelse över dagens bespisning i matsalen (för mig och lisa knäckebröd) började borglands tallrik att röra på sig av sig själv enligt egen utsago. Sedan kom hon på att hon va ateist och förneka med ens denna få förunnande uppenbarelse, how unclever? ;)
SJ

BILDEN FRÅN STHLMSTURNÉN


Kommentarer

Vi anmodar er att uttrycka er specifika åsikt just på denna plats vid detta tillfälle! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0