FRI TOLKNING MORMOR

Min mormor är allt en lustig prick. Inte nog med att hon är familjens stenålderfossil från 30-talet, hon kan även hosta fram så konstiga påståenden så man slutar aldrig att förvånas. Den gamla har hela livet spytt galla över allt vad alkohol heter, men när jag säger att jag inte köper något att dricka på Harrys är det tydligen inte bra det heller, "du är lika snål som din mor" heter det då. Efter det blev  alkohol alltså helt okej,och för att lägga tyngd åt det hela passade hon på att refera till bibeln, den heliga skrift! Gladerligen citera här fossilet "Och de lågo vid bordet", ett utdrag ur bibeln om när Jesus åt. Han låg alltså och åt, något som mormor fritt tolkar som att Jesus himself däcka efter en helnatt med nattvardsvinet! Alltså vore det snarast en synd att inte köpa något på harrys ikväll. Fri tolkning Mormor.

Nu blir det all in!
SJ

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Härmed dubbar jag denna blogg till "Dier blogg af Sebastian Johansson".

2010-01-25 @ 12:44:07

Vi anmodar er att uttrycka er specifika åsikt just på denna plats vid detta tillfälle! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0