Bibblan

God afton!
Idag besökte jag bibilioteket. Av en så pinsam anledning så att jag inte ens kan skriva ner den på denna blogg, har jag förlorat en bok som tillhörde biblioteket. Tänkte väl att det bara var att gå dit och betala en skälig avgift för denna synd, men så icke. Jag mötte en grådassig bibliotikarie naturligtvis.

Hon: Ja du, det blir 200 kronor då.
Jag: Jaha!? (rynkar på näsan) här får ni dagens kulturbidrag!
Hon: Bidrag? kompensation av en förlorad bok skulle jag vilja säga.
Jag: Du, den där boken var knappast värd 200 kronor. De ska jag tala om för dig!

Utan att invänta svar vände jag på klacken i riktning mot utgången.

Herre min gud, vad sval jag kände mig. Nästan iskall.
SJ


Kommentarer
Postat av: Stoffe

Så RÄTT!



Btw, tycker du borde ändra er titel till "Sebastian" tills de andra börjar skriva mer än en gång varannan vecka!

2009-09-02 @ 17:46:43
Postat av: sebbe

helt rätt stoffe! lisa läser ju inte ens bloggen! shame on her!

2009-09-02 @ 18:18:01

Vi anmodar er att uttrycka er specifika åsikt just på denna plats vid detta tillfälle! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0