MORMOR FLYTTAR IN!

Idag stack så mor, morbror och moster till syster på Malta. Men jag svälter inte, ty i samma veva flyttar mormor hem och ska passa mig i en vecka. Kanske mest min lillebror men vem behöver inte lite gamadags moderlig omsorg?

För visst är det gott att ha någon som...
Tar smörkniven ifrån en när man håller på att smöra och säger "de där kan jag göra".
Ber en gå och lägga sig och vila på maten med en chokladbit, istället för att bli befallen att duka av.
Frågar om vi inte ska ta en poker runt köksbordet på kvällen.

Ja att hon hon sedan klagar på att jag bryter fibrena på kläderna när jag inte viker mina dem ordentligt eller tycker att jag är uppe på övertid kl 21.30 är en annan femma. Fördelarna är ändå dominerande.

Reliken från 30-talet är ganska rolig egentligen. En dag hade hon ingenting att göra, så hon ringde telia och sa att hon är värd mer credd av dem, då hon haft dem som operatör i 20 år. Hon bokstavligt talat krävde att få något för den goda kunden hon alltid varit. Sagt och gjort, dagarna efteråt kom så en splitter ny telefon på posten. Lyckan riktigt lyste i henne!

Har även röstat i kyrkovalet och nu ska pluggas.
SJ




Kommentarer
Postat av: Poppe

Haha, fan vilken härlig mormor :P

2009-09-21 @ 23:22:47
URL: http://poppeistheshit
Postat av: sebbe

heheehe hon duger i krig! ;)

2009-09-26 @ 02:57:22

Vi anmodar er att uttrycka er specifika åsikt just på denna plats vid detta tillfälle! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0