JAG KÖPTE INGET BUSSKORT IDAG

Sitter barnvakt åt lillebror just nu. Som lön gav mig mamma pengar till att köpa månadskort. Problemet är att jag inte vill ha ett busskort. Visst det är träligt att cykla fram och tillbaka i ur och skur i minus och i svett...
...MEN!
Jag missar i allafall inga bussar!!!
Konsten att alltid på sekunden missa bussar lär jag vara en mästare på. Och alltid samma ilska när man ser bussen rulla förbi, djup och innerlig. Det kan förstöra en hel dag, i allafall en halv. Cykeln dock, den står på sin plats och väntar nådigt på sin herre, färdig att rulla så de ryker om de, om så tvunget.
That's why I love my bike.

SJ

Kommentarer
Postat av: Poppe

Hade jag varit du hade jag nog inte varit riktigt så säker på att cykeln står där du lämnade den ;) Det finns ju andra som tycker väldigt mycket om din cykel också!

2009-09-20 @ 16:36:27
URL: http://poppeistheshit.blogg.se/
Postat av: Sofia

Just precis, du har ju varit med om cykelstölder förr. Men det är inte konstigt att cykeln lämnar dig om du låter den stå mitt i Uddevalla en hel natt bland hulibananer och andra hemskheter.

2009-09-24 @ 09:28:51

Vi anmodar er att uttrycka er specifika åsikt just på denna plats vid detta tillfälle! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0