Man har det bra (egentligen)

Ja ni ser rubriken, och ni har hört den förut. Garanterat. Vi lever i ett utav världens rikaste länder, bäst välfärd och bäst i nästan allt! Har vi ens någon rätt att klaga överhuvudtaget?
Yes very muchos!  Pengar är verkligen inte lycka, end of discussion!

Igår kväll låg jag i min soffa,i världens skönaste ställning, ibland tror jag den e byggd för just mig. Jag hade god musik på, läste en bra bok och käka samtidigt världens sötaste vindruvor. Låter det inte härligt?

Ändå låg jag där med rynkad näsa och allmänt butter när mamma kom in på rummet. Hon sa något i stil med "varför ligger du där och tjurar när du borde vara glad?"

Dessa enkla stavelser påminde mig faktiskt om att jag lurar mig själv när jag e grinig.
Min enkla teori om varför jag e sur när jag borde vara glad är att jag hela tiden fokuserar på mina sämre sidor

jag är inte den bästa storebrodern
jag är inte den bästa kamraten
jag är inte den bästa tränaren
jag är inte den bästa sonen
jag är inte den bästa eleven
jag är inte guds bästa barn någonstans!

Visst är det sant, jag är inte världens bästa mäniska i allt, det är detta jag ständigt hakar upp mig på. Även fast jag vet hur orealistisk tanken egentligen är.
Men samtidigt kom jag på att jag är inte sämst i något där uppe. Det är jag övertygad om. Jag är faktiskt ganska hygglig i det mesta, ganska bra i mycket om man får säga det själv. Och det är detta jag ska fokusera på mer i framtiiiden!

Och nej, jorden faller inte sönder om jag bara får G i Franska.

Life is good :D
ESS JI

Kommentarer
Postat av: Flum som pratar känslor

OFC! Du har så rätt så du vet inte... Tror de flesta kan intyga att de inte är de bästa i något, men samtidigt är alla bäst i något... vara helt unika! på både gott och ont.

Jag kan inte tala för alla, men jag anser dig som en mycket bra vän, duktig elev och en helt fantastisk person, som utstrålar så mycket glädje. Du är en av de personer som förgyllar dagarna och du är i särklass den coolaste förebilden jag vet. Keep up the good work, and you will be rewarded! glöm inte karma!

2009-05-27 @ 19:21:51
Postat av: tilda

Med tanke på att man inte alltid kan vara på topp så tycker jag att du lyckas otroligt bra. Jag har sällan tex mött en sån bra kompis som du är...Sen med detta med språket: Det är verkligen inte dåligt om du får G i steg 4 i franska. Fatta hur bra det egentligen är! Men jag tycker det är otroligt fel om du får det eftersom du är värd mer...Och att häxan inte kan förstå det visar ju bara hennes idioti!

2009-05-27 @ 19:27:49
Postat av: sebbe

TACK va fina ord jag läser :D Ni som är mina kompisar betyder allt! :D med risk för att låta som en fjortånårig läppglans bruud :P

ps.LÄNGTAR till eyedamage liseberg! :D

2009-05-27 @ 21:14:03
Postat av: tilda

trots att jag gillar dig måste jag ändå fixa din säääärskrivning x)läppglansbrud*

2009-05-27 @ 21:39:20
Postat av: Flumsär skriv

Måste allt vara så artigt? folk får sär skriva hur mycket de vill(a) det är sjukt vad du över rea gerar när någon råkar trycka på mellan slag och sär skriver. Sjuk ligt av dig Anna-Mat ilda (okey.. lite är över( )drivet ^^ xD)

2009-05-27 @ 22:45:16
Postat av: tilda

får typ ångest när jag läser det där xD

2009-05-28 @ 07:06:55
Postat av: sebbe

haha de e inte mer än rätt romme! ;)

2009-05-28 @ 09:11:11
Postat av: Daweman

Haha romme fick verkligen till det där ;) och jag kan inte göra mycker mer än att hålla med :D har alltid kul me dig sebbe o du är en MYCKET bra vän, en av mina bästa iallafall :D och de e svårt att låta bli att gilla dig haha ;) du är nästan alltid glad och sprider glädje ;) Duk äkker! ;) :D <3 ^^

2009-06-03 @ 12:03:29

Vi anmodar er att uttrycka er specifika åsikt just på denna plats vid detta tillfälle! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0