Demokrati, right?

Innan Ni läser inlägget, läs här http://www.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/article5269005.ab

Först vill jag bara få sagt att man ska rösta på det man anser vara bäst - oavsett parti! (undantag främlingsfientliga partier) Nu när de är sagt kan jag börja ^^ 

Jag förstår inte riktigt att en del väljer att rösta på piratpartiet. En stor anledning till att inte rösta på dem är att de inte har någon politik, inte de minsta! I ovanstående artikel kan man till och med läsa de! Jag citerar "Partiets politiska strategi är kohandel. I riksdagen är deras dröm att bli vågmästare. Då kan de stödja vilket parti som helst, höger eller vänster spelar ingen roll, bara de får igenom kärnfrågor som medborgarrätt och integritetsskydd." Så de menar, så länge folk ska få ladda ner lagligt från internet - så ska allt ifrån kommunister, miljöpartister, sossar och alliansen få styra? Kalla mig dum, men är det inte desamma som "lägg en röst på piratpartiet och bli kommunist, sosse, miljöpartist och allt i alliansen - på en och samma gång!" Är det demokratiskt?

Att hitta på ett parti som endast driver 3 frågor, och inte bryr sig om resterande x-antal frågor är enligt mig patetiskt. Låt oss leka med den osannoliga tanken att PP får mandat nog att få igenom saker, att Richard Falckvinge blir Sveriges statsminister. Eller något mer aktuellt - kommer in i EU-parlamentet. Jag vet inte med Er, men jag skulle skämas att vara svensk då! Hur ska en sådan person debattera? Klart att han kan i frågor som rör honom - ex FRA, IPRED. Men övriga frågor då? Miljöfrågor? Utrikespolitik? Försvarspolitik? Stödjer han planekonomi eller marknadsekonomi? osvosv, listan är lång. Ska han då säga att "kolla vad vänstern tycker i den frågan, och moderaterna i den frågan" ?!?! 

Jag hoppas att de som tänkt rösta på Piratpartiet tänker om, för Sveriges skull. Om man nu vill att FRA och IPRED ska försvinna, och nedladdning bli lagligt - rösta på något parti som driver fler frågor! För att göra det lätt kan jag säga 2 pratier som vill att det ska vara lagligt att ladda ner - och som bedriver annan politik. 
Vänsterpartiet
Miljöpartiet
Jag stödjer varken vänsterpartiet eller miljöpartiet, men de bedriver iaf annan politik! 

Slutligen vill jag tillägga att sälja röster borde vara straffbart!
(P.S, var upprörd när jag skrev, så ursäkta eventuella gramatiska fel samt starka åsikter!) 

// Upprörda flum som badar i skum


Kommentarer
Postat av: sebbe

så sant som du säger, dem som röstar på piratpartiet vet egentligen inte vad dem röstar på! =(

2009-05-31 @ 23:10:26

Vi anmodar er att uttrycka er specifika åsikt just på denna plats vid detta tillfälle! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0