tankar från sund

Detta inlägget skrev jag på min blogg( här) men den kom inte upp, irriterande. Den har säkert lyckas komma upp snart men eftersom jag ändå har ansträngt mig nu kan jag lika väl lägga upp det här med. Så, varsågoda eller nåt:P


Idag drog,som sagr, brandlarmet igång precis när vi skulle ha muntligt prov i Italienska. Vissa skulle kalla det ödet men det blir ju lite svårt för mig, som inte tror på det, att göra detta.

Tessa och jag har tagit upp detta ämnet ett antal gånger. Vi har kommit fram till att vi tror på att man ständigt gör val. Ibland är vi helt medvetna om valen och vissa tänker vi över noga(det betyder dock inte att de kan vara felaktiga), vissa gör vi helt omedvetet. Så när folk säger att det var ödet som gjorde att de hittade miljonvinsten på gatan, säger sundsteorin att det var valet att man gick ut på gatan, mot affären, som gjorde att man hitatde den.

Nu är ju frågan hur mitt liv hade sett ut om jag inte gjort vissa val. Det kan vara nåt så enkelt som frågan: tänk om jag skulle åkt bussen idag istället för att åka bil, vad hade hänt då?
Nu är det ju dock såhär att det förflutna är alltid borta. Vissa val som vi gjort finns i våra minnen men vi kan aldrig göra de ovalda valen valda. Därför känns det ju faktiskt bara som slöseri med tid att spekulera om alla "om" i livet...Ändå gör man det, i alla fall jag. Människan är konstig.

/Anna-Matilda

Kommentarer

Vi anmodar er att uttrycka er specifika åsikt just på denna plats vid detta tillfälle! :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0